تجارت الكترونيكي تجارت الكترونيكي .

تجارت الكترونيكي

قابليتهاي DataMining

قابليتهاي DataMining:

بايد توجه داشته باشيد كه داده كاوي يك ابزار جادويي نيست كه بتواند در پايگاه داده شما به دنبال الگوهاي جالب بگردد و اگر به الگويي جديدي برخورد كرد آن را به شما اعلام كند بلكه صرفا الگوها و روابط بين داده ها را به شما اعلام مي كند بدون توجه به ارزش آنها. بنابراين الگوهايي كه به اين وسيله كشف مي شوند بايد با جهان واقع تطابق داشته باشند. به عنوان مثال داده كاوي مي تواند با تعيين نرخ در آمدهايي كه بطور مثال بين 50/000$ و 65/000$ است كه براي خريد روزنامه خاصي در ميان فروشندگان است تعيين كند كه اكثر كالاهاي مورد نياز مردم چه رنجي از قيمت بوده وكدام ها هستند؟

به اين ترتيب شما مي توانيد از هدف خريد مردم بدون اينكه فاكتورهايي براي خريد كالاهاي خود در نظر بگيريد مطلع شويد؟

براي تضمين بدست آمدن نتايج با معني لازم است كه شما بتوانيد داده هاي خود را تحليل كنيد كيفيت خروجي شما به اطلاعات خارج از پايگاه داده ( به عنوان مثال داده اي باارزشي كه متفاوت از داده هاي نوعي در پايگاه داده شماست) ستونهاي ظاهرا بي ارتباط يا با ارتباط نزديك به بقيه پايگاه داده(مانند تاريخ توليد يا انقضاي كالا) بستگي نزديكي دارند .الگوريتم بر اساس حساسيتشان به داده ها روشهاي متفاوتي دارند. اما غير عاقلانه است كه به محصول داده كاوي صرفا به براي تمام تصميم گيري هايمان تكيه كنيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۵۳:۲۴ توسط:الهام نادري موضوع:

تحليل داده در داده كاوي

اولين وساده ترين گام تحليل داده در داده كاوي توضيح و شرح مشخص داده (از جمله معني داده وانحراف استاندارد كلمه)مي باشد كه اين كار مي تواند به وسيله نمدارها و گراف هاييوهمچنين كلماتي كه با اين كلمه ارتباط معنايي نزديكي دارند انجام گردد در نيجه جمع آوري جستجو و انتخاب داده درست در اين بخش بسيار مهم و حياتي مي باشد.

اما اين كار به تنهايي كار خاصي انجام نمي دهد شما بايد يك مدل پيش بيني كننده بر اساس الگهايي كه از نتايج دانش به دست آورده شده بسازيد سپس آزمايش كنيد كه آيا ان مدل با نمونه اصلي سازگار است يك مدل خوب نبايد با جهان واقع تفاوت چنداني داشته باشد.[1]

آخرين گام نيز تشخيص صحت وسقم عملكرد مدل بصورت تجربي مي باشدم.براي مثال از يك بانك مربوط به مشتريان وپاسخ هايي كه به يك پيشنهاد خاص داده اند يك مدل مي سازيد كه بر اساس آن مشخص مي شود كه كدام حدس وانتظار بيشترين نزديكي را با يك پيشنهاد مانند پيشنهاد قبلي دارد و اينكه آيا شما مي توانيد بر اين حدس اعتماد كنيد يا نه؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۵۲:۵۰ توسط:الهام نادري موضوع:

پايگاه هاي داده

دامنه اندازه پايگاه هاي داده امروزه به ترا بايت رسيده است اين پايگاه داده به همراه اطلاعات فراواني كه به صورت ناشناخته در آن تعبيه گرديده مي بايشد مساله اين است كه چگونه مي توان از ميان اين جنگل عظيم اطلاعاتي به همراه درختهاي پيچيده آن اطلاعاتي را استنتاج نمود؟با استفاده از داده كاوي مي توان اين هزينه را كم نمود و در عوض بازدهي بيشتري بدست آورد.در حال حاضر شركتهاي بي شماري سعي دارند با استفاده از اين روش به مشتريان خود پيشنهادات بهتري براي خريد ارائه دهند تا فروش آنها بالاتر رفته و در عوض ضرر و زيان موجود از اين طريق كمينه گردد.

 داده كاوي فرآيندي است كه طي آن با استفاده از انواع مختلف ابزار تحليل داده به دنبال كشف الگوها و ارتباطات ميان داده هاي موجود كه ممكن است منجر به استخراج اطلاعات جديدي از پايگاه داده گردند مي باشد.   


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۴۷:۲۸ توسط:الهام نادري موضوع: